Najsamlepší dizajnér na svete

Na takmer mesiac sa mi opäť podarilo zaseknúť s produkciou akéhokoľvek obsahu. Našťastie mám možnosť pracovať pre startup, ktorý je vo veľmi zaujímavej fáze svojho organického rastu a môžem tam sledovať, čo všetko na to chýba Starportu.

Po pár mesiacoch práce som si uvedomil, že tento špecifický startup navrhuje produkt v prvom rade pre jeho foundrov. S novým produktom budú silnejší v sieťovom manažmente a vedia svojim rovesníkom ukázať, ako s nimi s pomocou ich nástroja držať krok.

To je príjemnou zmenou oproti startupistom, ktorí navrhujú produkty pre všetkých okrem seba a za státisíce eur zasypávajú trh appkami, ktoré nik nepotrebuje.

Ako to využiť v Starporte?

To, že sedím celý deň v coworkingu, nie je niečo, v čom ma niekto má dôvod nasledovať.

Na čom ale pracujem denno denne, je zlepšovanie sa v designe. A hlavne v systematickom vývoji a product ownershipe, ktorý vie priniesť drastické zmeny do bežného produktového vývoja, z ktorého sa nevedia vyslobodiť ani mladé startupy.

Mojou hodnotou je teda to, že sa drzo snažím stať najlepším dizajnérom akého si viem predstaviť a robím pre to množstvo vecí, o ktoré sa viem podeliť s inými, ktorí aspoň zčasti idú touto cestou.

Svoju ďalšiu cestu si teda predstavujem tak, že všetko okolo seba skúsim vnímať ako objektom systematického dizajnovania, na ktorom bude iným dizajnérom môcť ukazovať svoj mindset, metodológie a filozofie.

Každý človek okolo mňa teda bude mojim zákazníkom, ktorého potrebujem rozanalyzovať a vymyslieť preňho produkť, ktorý mu pomôže sa posunúť vpred v oblasti, ktorú na ňom identifikujem.

To mi pomôže s jedným super detailom, na ktorom padajú testy podcastov. Rozhovory boli doteraz nepočúvateľné buď preto, že boli úplne rozsypané, alebo preto, že boli príliš umelé. Umelosť rozhovoru som cítil hlavne z faktu, že som sa pýtal otázky, ktoré som sa pýtal viac pre účely podcastu, ako pre vlastný úžitok. To korumpuje samotný rozhovor a podcast to robí samoúčelným.

Ak budem s každý viesť skutočný UX výskum, rozhovory pre mňa budú prirodzene obsahovať odpovede, ktoré si chcem brať k srdcu. Takto nebudem musieť rozhovor prípravou odbremeňovať od mojej sťaženej schopnosti počuvať človeka v bežnom rozhovore.

Hodnotou, ktorú teda budem ponúkať je možnosť stať sa lepším designerom. Dizajnérom, pri ktorom dávajú zmysel všetky buzzwordy, ako „agile“, „UX“, „startup“, a mnoho ďalších.

Všetko, čo pre to budem robiť sám, budem zhmotňovať v Starporte, ktorý potom ako produkt budú mocť využívať ďalší, ktorí sa chcú stať lepšími dizajnérmi sveta okolo seba.

Autor: Stanley

Od strednej školy som vždy len podnikal ako UI designer a od roku 2015 popri tom budujem vlastný startup - V Starporte sa snažím sa do hĺbky pochopiť hlavne začínajúcich podnikateľov v Košiciach a postaviť na nich udržateľný ekosystém startupov a scaleupov.